Kom i form med Aquagym!

Vi starter opp med Aquagym i uke 34! OBS: God-morgen AquaGym og AquaLatin har oppstart uke 35.

Med Aquagym kan du kjøpe klippekort eller drop-in time. Du kjøper det i resepsjonen når du kommer. Yoga og basistrening på SUP-brett er et eget kurs. Melder du deg på kurset er du sikret brett hver gang. Vi har to nyheter i høst; AquaLatin på tirsdag kl.18.15 og AquaRun på onsdager kl.20.00. Begge timene koster samme som Aquaugym. Gå inn på timeplanen for å se alle våre spennende aquagymtimer:

timeplan

OBS: God-morgen AquaGym og AquaLatin har oppstart uke 35.

Priser

12 ganger kr 1600,-
6 ganger kr 900,-
Drop-inn kr 160,-

Aquagym med lav intensitet

For deg med muskel- og skjelettplager, revmatikere, overvektsproblematikk, hjerte/lungesykdommer eller om du ønsker å komme i form.

Dette er en treningstime i oppvarmet basseng, 33-34 grader. Å bevege seg i vann gir en unik treningse ekt. Samtidig er det motiverende og morsomt å trene med andre. Vi bruker opplærings- bassenget, der vi har mulighet å heve og senke bunnen etter behov. Treningen i vann er lystbetont med enkle øvelser der vi har fokus på bevegelsesglede. Instruktøren tilpasser øvelsene slik at alle vil få utbytte av treningen. Oppdri en i vannet gir mindre belastning på leddene. Samtidig gir det god motstand når vi beveger oss, noe som gir en god treningse ekt. Jo raskere vi beveger armer og bein, jo tyngre blir det.

Det er mange helsemessige grunner for å trene i vann:

  • - Økt sirkulasjon i armer og bein.
  • - Skadeforebyggende; muskel- og skjelettplager
  • - Stabilitet- kondisjon- og bevegelighetstrening, samt avspenning.

Treningstimen varer i 45 min. Vi bygger opp timen slik: Starter med oppvarming, så styrke, kondisjon, tøyning og avspenning på slutten av timen

Aquagym med middels til høy intensitet

For deg som ønsker å holde deg i form og har trent litt før.

Vanntrening er bevegelse til musikk i bassenget. Vanntrening er både e ektivt og lystbetont. Vi bruker basseng der vi har mulighet å heve og senke bunnen etter behov. Instruktøren tilpasser øvelsene slik at alle vil få utbytte av treningen. Oppdriften i vannet gir mindre belastning på leddene. Samtidig gir det god motstand når vi beveger oss, noe som gir en unik treningseffekt. Jo raskere vi beveger armer og bein, jo tyngre blir det.

Treningstimen varer i 45 min. Vi bygger opp timen slik: Starter med oppvarming, så styrke og kondisjon, tøyning og avspenning på slutten av timen. Vi har fokus på bevegelsesglede og treningsutbytte.

Aquagym for gravide

For gravide som ønsker å holde seg i form under svangerskapet. Treningen passer også om du har plager med rygg- og bekkensmerter, eller har bekkenplager etter fødsel. Instruktøren vil legge opp timen slik at en får tilpasset øvelsene til ditt nivå.

Denne timen passer for deg som er gravid og ønsker å holde deg i form under svangerskapet. Treningen passer også om du har plager med rygg og bekkensmerter. Timen passer også for de som har bekkenplager etter fødsel. Instruktøren vil legge opp timen slik at en får tilpasset øvelsene til ditt nivå. Trening i basseng er en god aktivitet under svangerskapet, samtidig er det mors