Bli med på Aquagym!

Med Aquagym kan du kjøpe klippekort eller drop-in time. Du kjøper det i resepsjonen når du kommer. Balanseyoga og basistrening på SUP-brett er et eget kurs. Melder du deg på kurset er du sikret brett hver gang.

Timeplan høst/vinter 2017

Priser

12 ganger kr 1600,-
6 ganger kr 900,-
Drop-inn kr 160,-

Aquagym med lav intensitet

For deg med muskel- og skjelettplager, revmatikere, overvektsproblematikk, hjerte/lungesykdommer eller om du ønsker å komme i form.

Dette er en treningstime i oppvarmet basseng, 33-34 grader. Å bevege seg i vann gir en unik treningse ekt. Samtidig er det motiverende og morsomt å trene med andre. Vi bruker opplærings- bassenget, der vi har mulighet å heve og senke bunnen etter behov. Treningen i vann er lystbetont med enkle øvelser der vi har fokus på bevegelsesglede. Instruktøren tilpasser øvelsene slik at alle vil få utbytte av treningen. Oppdri en i vannet gir mindre belastning på leddene. Samtidig gir det god motstand når vi beveger oss, noe som gir en god treningse ekt. Jo raskere vi beveger armer og bein, jo tyngre blir det.

Det er mange helsemessige grunner for å trene i vann:

  • - Økt sirkulasjon i armer og bein.
  • - Skadeforebyggende; muskel- og skjelettplager
  • - Stabilitet- kondisjon- og bevegelighetstrening, samt avspenning.

Treningstimen varer i 45 min. Vi bygger opp timen slik: Starter med oppvarming, så styrke, kondisjon, tøyning og avspenning på slutten av timen

Aquagym med middels til høy intensitet

For deg som ønsker å holde deg i form og har trent litt før.

Vanntrening er bevegelse til musikk i bassenget. Vanntrening er både e ektivt og lystbetont. Vi bruker basseng der vi har mulighet å heve og senke bunnen etter behov. Instruktøren tilpasser øvelsene slik at alle vil få utbytte av treningen. Oppdri en i vannet gir mindre belastning på leddene. Samtidig gir det god motstand når vi beveger oss, noe som gir en unik treningse ekt. Jo raskere vi beveger armer og bein, jo tyngre blir det.

Treningstimen varer i 45 min. Vi bygger opp timen slik: Starter med oppvarming, så styrke og kondisjon, tøyning og avspenning på slutten av timen. Vi har fokus på bevegelsesglede og treningsutbytte.

Aquagym for gravide

For gravide som ønsker å holde seg i form under svangerskapet. Treningen passer også om du har plager med rygg- og bekkensmerter, eller har bekkenplager etter fødsel. Instruktøren vil legge opp timen slik at en får tilpasset øvelsene til ditt nivå.

Trening i basseng er en god aktivitet under svangerskapet, samtidig er det morsomt å trene sammen med andre gravide! Vi bruker opplæringsbassenget der vi har mulighet å heve og senke bunnen. Trening i vann er en lystbetont trening med enkle øvelser. Bassenget holder en temperatur på 33-34 grader. Oppdri en i vannet gir mindre belastning på leddene. Samtidig gir det en god motstand når vi beveger oss, noe som gir en unik treningse ekt. Jo raskere vi beveger armer og bein, jo tyngre blir det. Mor og barn har det godt under denne treningen!

Denne timen vil ha ekstra fokus på rygg, bekken og overkropp. Det er mange helsemessige grunner for å trene i vann når du er gravid.

  • Øke sirkulasjon i armer og bein. Det kan redusere korsryggsmerter.